Subject: Päring: Ligipääsetavuse deklaratsiooni ametlik vorm Eestis
From: <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Sun, 10 Aug 2025 14:33:15 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Majandus- ja Kommunikatsiooniminister Majandus- ja 
Kommunikatsiooniministeerium,

Minu nimi on Paolo Berro ja olen AccessiWay ligipääsetavuse asepresident. 
Tegutseme Itaalias digitaalse ligipääsetavuse valdkonnas. Oleme juba mitu 
aastat toetanud avaliku sektori asutusi, eraettevõtteid ja institutsioone 
nende tegevuses vastavusse viimiseks Euroopa õigusaktidega, pöörates erilist 
tähelepanu direktiivile (EL) 2016/2102 ja direktiivile (EL) 2019/882 
(Euroopa ligipääsetavuse akt).

Meie pideva koolituse, uurimistöö ja arendustegevuse eesmärk on tagada 
pakutavate teenuste kõrge kvaliteet ning valmistuda asjakohaselt toetama 
organisatsioone, ühinguid ja ettevõtteid igas liikmesriigis. Kirjutan teile 
just sel põhjusel: soovime olla kooskõlas iga ELi liikmesriigi kehtivate 
riiklike õigusaktidega. Seetõttu sooviksime teada, kas on olemas ametlik 
ligipääsetavuse deklaratsiooni vorm või riiklikult kasutusele võetud näidis, 
mis käsitleb:

• veebisaite ja mobiilirakendusi (direktiiv 2016/2102/EL);
• digitaaltooteid ja -teenuseid (direktiiv 2019/882/EL – EAA).

Kui ametlikke vorme ei ole saadaval, oleme valmis pakkuma oma tehnilist 
tuge, jagades näiteid, mida on juba kasutatud teistes liikmesriikides, et 
luua võrgustikke ja edendada ühtlustamisprotsessi Euroopa eri osapoolte 
vahel.

Meie tegevus hõlmab ka institutsionaalset tasandit: teeme koostööd Itaalia 
Parlamendi Digitaalse Ligipääsetavuse Parlamendirühmaga, aidates kaasa 
seadusandlikele ja tehnilistele algatustele, mille eesmärk on Euroopa 
direktiivide täielik rakendamine. Oleme tihedas kontaktis ka Puuetega 
Inimeste Ministeeriumi, riikliku puuetega inimeste õiguste voliniku ning 
peamiste mittetulundusühingutega, mis selles valdkonnas tegutsevad.

Jään hea meelega kättesaadavaks edasiseks aruteluks või koostööks.

Lugupidamisega,
Paolo Berro

-- 

 <https://www.accessiway.com/it/home>
 <https://www.linkedin.com/in/paoloberro/> Paolo Berro
  <https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/file.accessiway.com/role.jpg>

VP Accessibility

  <https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/file.accessiway.com/phone.jpg> 
<tel:+393294660309>

+39 329-466-0309

AccessiWay S.r.l. <https://www.accessiway.com/it/home>

VIA ETTORE PERRONE N.5, 10122 TORINO

Questa e-mail e i relativi allegati possono contenere informazioni riservate 
esclusivamente al DESTINATARIO specificato in indirizzo. Le informazioni 
trasmesse attraverso la presente e-mail ed i suoi allegati sono diretti 
esclusivamente al destinatario e devono ritenersi riservati con divieto di 
diffusione e di uso salva espressa autorizzazione. Se la presente e-mail ed 
i suoi allegati fossero stati ricevuti per errore da persona diversa dal 
destinatario siete pregati di distruggere tutto quanto ricevuto e di 
informare il mittente con lo stesso mezzo. Qualunque utilizzazione, 
divulgazione o copia non autorizzata di questa comunicazione è rigorosamente 
vietata e comporta violazione delle disposizioni di Legge sulla tutela dei 
dati personali REGOLAMENTO EUROPEO 2016/679